Adhocdocent brengt talent voor de klas. Docenten, leswaarnemers en ander onderwijsondersteunend personeel vinden via Adhocdocent een plek in het onderwijs. Inmiddels heb ik twee verschillende trainingen mogen verzorgen voor Adhocdocent:
– de start als leswaarnemer
– begeleiding van interactie
In de eerste training train ik jonge mensen die als leswaarnemer aan de slag gaan. Tijdens deze training staan we stil bij pedagogische en didactische principes en wordt daar mee geoefend.
De training ‘begeleiding van interactie’ is een training voor docenten die naast doceren willen leren om met de klas in gesprek te gaan. Tijdens de training bespreken we de principes van de dialoog en oefenen we vooral veel met het begeleiden van interactie aan de hand van het VORST-Model.
Lees hier de blog van deelnemer Laura over de training interactiebegeleiding.
“Peter Munneke heeft een training gegeven aan de medewerkers die dit jaar starten aan een bijbaan voor de klas. Het was een leerzame training, die op een interactieve en speelse manier werd gegeven. Peter inspireerde de cursisten, maar liet hen ook nadenken over mogelijke situaties. Erg leuk en leerzaam, ook volgens de cursisten!”